onsdag 3 juli 2013

Dopet

Lilla Gogumman döptes nyligen. Det var ett vackert dop. Prästen var ung och allt annat än stel. Ändå hade hon den pondus man förväntar sig av en präst.
Inför dopet skrev jag en dikt till Gogumman. Dikten läste prästen upp i kyrkan.
Det stod dock inte Gogumman, utan hennes namn :-)


Vi frågade även Gogummans ena faster om hon ville sjunga en sång, vilket hon ville. Vi valde "Utan dina andetag" med Kent. Det är så vi känner inför vår lilla älskling.

"Utan dina andetag" här med en tjej som heter Carolina Wallin Pérez.


Gogumman skötte sig exemplariskt :-) Men hade hon gråtit, skrikit eller vad som helst så hade hon varit perfekt ändå, för hon är perfekt för oss!

5 kommentarer:

  1. Åhh, vilken fin dikt och minfavoritlåt älskar texten kram Diana

    SvaraRadera
  2. vilken underbar dikt du skrivit, jag fick tårar i ögonen när jag läste den
    självklart är Gogumman perfekt även om hon nu skulle ha gråtit en skvätt
    kramar

    SvaraRadera
  3. En underbart vacker dikt att bära med sig hela livet. Så underbart att jag måste torka min kind nu!
    Kram från mig!

    SvaraRadera