tisdag 23 april 2013

Inget för min bambino

För ett tag sedan köpte vi en tallrik med sugring från Bambino. Gogumman tycker det är spännande att prova nya smaker och är väldigt aktiv själv vad det gäller att prova sig fram.
Jag "sög fast" tallriken på hennes bord (som tillhör barnstolen). Jag hade lagt lite hackade bananbitar på tallriken. Eftersom hon är i "smaka-på-allt" åldern så dök hon först ner för att provsmaka tallrikskanten, hehe. Hon stannade där ett ögonblick, och sedan två. Jag trodde hon tyckte att det var spännande att smaka, men i själva verket hade hon fastnat med sina enda 2 tänder (som hon har i underkäken) i det hålrum som är under tallrikskanten!!?!!
 


 
 
Stackars liten, hon måste ju ha känt panik och jag förstod ingenting.
Tillslut slet hon sig loss och ljudet som uppstod när greppet lossade gjorde ont även i mig. Tallriken satt kvar på bordet!
 
Sedan kom tårarna och tandköttet började blöda. Det tycks dock ha gått bra med Gogummans gaddar men inte var det roligt!
 
Bambino beklagar och ska skicka några värdecheckar. Hon jag var i kontakt med skulle även meddela produktchefen om det som inträffat. Trots att jag varit i kontakt med företaget finns ingen varning kring detta på deras hemsida där de även säljer produkten (förutom till butik).
 
En olycka händer så lätt, men varför inte bara tillverka tallriken i ett enda slätt stycke, som en vuxentallrik?
 

4 kommentarer:

  1. Men huvva så otäckt, tur det gick bra med tänderna.

    svar: eftersom jag besöker biblioteket å lånar böcker varje vecka + att jag har en hylla med olästa böcker (köpt under året) så har jag sällan någon plan vad jag ska läsa, hittar jag en bok på biblioteket/får höra om en bra bok ja då blir det den boken, hittar jag inget på biblioteket så väljer jag en av mina egna olästa, så nej jag har inte bestämt i förväg, listan i min blogg är på de böcker jag redan har läst under 2013 :)
    Planen är en bok i veckan, inget annat är planerat.

    SvaraRadera
  2. Men stackars liten... Bra du tog kontakt så dom kan rätta till det hela!

    SvaraRadera
  3. stackars lilla tösabit, vilken hemsk upplevelse
    kramar

    SvaraRadera