söndag 3 mars 2013

Brev från det förflutna

Vem älskar inte att få brev? Riktiga brev där man kan hålla pappret i handen och bläddra.

Jag hoppas att min dotter kommer älska att få brev när hon fyller 18 år.
Jag har nämligen skrivit ett åt henne, innan hon föddes.
Jag har skrivit om att hon ligger i min mage och att jag längtar efter henne. Jag har skrivit ner mina tankar inför förlossningen, mina drömmar om hur det kommer bli sedan och mina förhoppningar om hennes framtid.
Jag har skrivit att jag hoppas att jag lyckats som mamma efter dessa 18 år som passerat. Jag har skrivit ner tankar och värderingar.
Allt i brevformat som börjar med:

"Till vårt älskade barn!

Hej min guldklimp. I dag är det den 14 september 2012. Tänk att vilken dag som helst kommer du att födas och bli en del av våra liv (just nu sparkar du i min magen)" ...

Någonstans i mitten...
"Jag hoppas att vi har klarat av att uppmuntra dina drömmar. Att vi inte kommer bestämma väg åt dig utan att vi kommer hjälpa dig på den väg du väljer."

och avslutas med orden:
"Just nu ligger du i min mage och jag älskar dig hjärtat. Jag kommer älska dig för alltid!

Många pussar och kramar från din mamma"

4 kommentarer:

  1. åh vad fint, det kommer din dotter att uppskatta och spara brevet för alltid
    kramar

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilken fin gåva hon får när hon blir 18!

    SvaraRadera
  3. Åhh, blir rörd klart hon kommer att älska det kram Diana

    SvaraRadera
  4. Vad fint gjort. Hon kommer att bli överlycklig när hon får det.
    Kramar i massor och ha en fin helg / Jane

    SvaraRadera