fredag 8 mars 2013

Arg

Jag spelar inte mycket med dataspel, kan inte riktigt minnas när jag senast spelade ett spel, men dom jag valt att spela genom åren har jag tyckt om.
Ett av dessa var SimCity som jag spelade för ca 10-15 år sedan. Jag gillar strategispel där det krävs att jag är strukturerad och har många bollar i luften. Simcity är ett sådant spel.
Å så har de nu gett ut en ny utgåva... efter alla dessa år, hurra!!!! Eller...???



Jag har längtat och sambon var så söt och kom hem med den nya utgåvan i dag.
Den kostade över 500:-, ruggigt dyrt men så kommer jag förmodligen inte vilja ha något nytt spel förän om ca 10-15 år igen.

Lite upprymd, som ett barn på julafton, satte jag mig i kväll för att provspela. Trots att om man som jag vill, spela ensam, så måste man ändå vara uppkopplad på Internet och även uppkopplad mot spelföretagets servrar. De visade sig att de har ett 10-tal servrar utspridda över världen och man kunde välja vilken server man ville spela på. Enda problemet var att ALLA var upptagna.

Detta innebär att man helt enkelt inte kan spela!!!
De ansvariga förklarar att FELET beror på dom som spelar, då de inte väljer att sluta spela.
Å i och med detta så lämnar de inte utrymme åt nya spelare.
WTF!!!!

Det är ju för katten som om man redan i krogkön fick betala för både inträde och drinkar i förväg men i slutändan inte vart insläppt! Eller att de som kommit in måste sticka efter en kvart, utan att ens ha hunnit smaka på sin Cosmopolitan, för att andra ska få plats! Den som betalar ska väl för katten få använda tjänsten!?!

På krogen säger man: "Det är fullt". Om EA (som skapat spelet) inte gjort plats för mer än 100 gäster ska de inte heller sälja 100 000 biljetter!

*MUTTER*

1 kommentar:

  1. Jag förstår att du blir ARG.
    Hoppas att det löser sig.
    Kramar / Jane

    SvaraRadera