söndag 24 februari 2013

Mitt beresta kök

När jag stod i köket i dag så började jag dagdrömma om resor. Det var länge sedan jag reste någonstans. Runt omkring mig i köket fanns det resenärer. Ris, vin, kaffe, socker, rapsolja, soya, tonfisk, ananas, sparris och kakao. Allihopa har de rest från länder världen runt. Ta t.ex tonfisken som ligger i en burk i mitt skafferi. Den har en gång i tiden simmat runt i vackert turkost vatten i Thailand medan jag själv inte ens har rest längre än till Teneriffa. Kikade på förpackningarna vilka länder det var och hittade sedan en bild från passande fält i respektive land. Tänk att man har ett så berest kök :)

Jag har...
 ...Ris från Punjab och vin från Spanien



 Tonfisk från Thailand och socker från Kenya
Kaffe från Brasilien och soya från Kina
 

 Raps från Belgien och ananas från Thailand
 
 
 Ovan: Kakao från Västindien. Nedan: Sparris från Tyskland

 
Bilderna kommer från följande sidor: kakao, ris, druvor, tonfisk, socker, kaffe, soya, raps, ananas och sparris
 
 

5 kommentarer:

  1. Drömmer också om resor typ någonstans där kakaon befinner sig...kram Diana

    SvaraRadera
  2. Vilket kul inlägg.
    Mina tankar går väl ungefär som Dianas.
    <kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  3. Utan drömmar vore saker o ting trista eller hur? ett roligt inlägg :) o inte skal man ha ont i magen av en film så jag förstår dig att du låter bli :) men den var bra men oxå rörande ...hoppas du får en skön dag med lilla gumman :) kram

    SvaraRadera
  4. :) vilket härligt inlägg :) jag kanske också ska börja kika runt :)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hahaha, så härligt att kunna resa runt till så många ställen utan att ens lämna sitt kök!

    SvaraRadera