måndag 25 februari 2013

I bland kan man undra...

...hur folk tänker!
När min moster var ca 7 år så fick hon ett par skridskor från sin morbror och hans fru.
Dom sa: "Sätt bara på dig lite sockor så passar de, och du kommer snart växa i dom".
Min moster är i dag 66 år och hon har ännu inte vuxit i dom :) De är i storlek 42.



Gogumman växer för fort. Eller, nej, hon växer helt normalt men det går för fort...*host*..för mig...
Hinner inte riktigt fatta. Vill hinna med och känna. Sedan är jag alltid undrandes. Jag förstår att det hon gör, som för stunden är avvikande, ändå är normalt. Men hur länge och varför är frågor jag ständigt ställer mig.
Som nu, hon vill inte somna utan napp men bara måste dra ut den direkt hon får den i munnen och sedan göra om det (efter att jag stoppat tbx den) 1000 gånger till...
Inte som när non var liten (jag menar, nu är hon ju stor...snart 5 månader, nästan vuxen, hehe!!!), och drog ut den av misstag. Nu gör hon det medvetet men vill ändå ha den i, förvirrande!

Förr var hennes ben såhär små å hennes pappa såhär knäpp:

6 kommentarer:

  1. :) vilken underbar bild, mm, man kan ju undra varför hon gör som hon gör :) kanske för att hon nu KAN dra ut nappen :) det är kanske så det fungerar, fast vad de tänkte som gav en 7-åring så stora skridskor, det förstår jag inte alls, egentligen rätt elakt
    Sv: nej, ingen Pertson-hatt men väl en rätt rolig luva som liksom satt längre upp på huvudet :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vem vet vad lillpluttan tänker :)

      Radera
  2. Ojojoj ! Vad du kommer att ha funderingar i framtiden... Haha
    Dom små liven gör ju knepiga saker hela tiden.
    Så liten och gosig hon var.
    Det där med skridskorna var ju inte så snällt.
    Men jag kommer ihåg att jag fick växa i mina jag oxå. Fast det var ju inte en SÅÅÅ stor storlek förstås...
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju barnskötare i grunden å har jobbat med gullepluttisar från 1 år och uppåt. Så fort de kan prata, eller visa så är ju dilemmat över :) Nu kan jag sitta med Gogumman i famnen å hon skrattar glatt och helt plötsligt brister hon ut i gråt, i 3 sekunder, sedan lika solskensglad igen. Där sitter jag och tänker "hmmmm, undra vad som just hände" :)))

      Radera
  3. he he förlåt att jag skrattar det låter så kul..42 ja tanken var god men den kan man inte åka med *s* hoppas din kväll blir go å kram på dig

    SvaraRadera
  4. Mina ungar har större fötter än mig nu, det känns som att det gick hur fort som helst!

    SvaraRadera