lördag 26 januari 2013

Hur var namnet?

Senast jag skulle ringa sjuksköterskan på bvc vart det lite...konstigt. Hennes telefonsvarare gick i gång och hon bad mig ange barnets namn och personnr och sedan prata in ett meddelande. Jag satt samtidigt och läste på ett papper och så uppgav jag personnr och FEL namn. Jag fortsatte att kalla mitt barn vid fel namn flera gånger innan jag reagerade.
Jag hejdade en impuls att kasta på luren, vad hade det hjälpt? Jag hade ju redan angett Gogummans personnr. Istället fick jag korrigera mig, säga typ: Oj, nu sa jag visst fel namn osv. Måste ju framstå som lite lagon förvirrad :)

2 kommentarer:

  1. Haha, inte lätt alla gånger med namn :-)
    Funkar allt fint med henne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja namn är klurigt, att bestämma vilket namn vi skulle välja var skitsvårt! Allt funkar bra med lilla skruttan :)

      Radera